مد و لباس

زهرا علی‌برزی: پارچه‌های مرغوب ایرانی بهترین گزینه برای شال و روسری هستند

گروه مد و لباس آرتسیفر: زهرا علی‌برزی، طراح شال و روسری و برگزیده بخش ایجاد نقش بر روی شال و روسری در نهمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش درباره فعالیت‌های خود به آرتسیفر گفت: متولد سال ۱۳۷۰ هستم و با وجود تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای اما طی سال‌های اخیر به دلیل علاقه‌مند شدن به رشته مد و لباس، دوره‌هایی را در مؤسسات آزاد آموزشی پشت سر گذاشتم و بالغ‌بر دو سال است که به‌طور تخصصی در حوزه شال و روسری فعالیت دارم.

علی برزی در ادامه به ظرفیت‌های گسترده حوزه شال و روسری به‌ویژه در زمینه طراحی، اشاره و تصریح کرد: این پوشیدنی می‌تواند در بستری به دور از چالش‌هایی همچون الگوسازی، برش و دوخت، نوع نگاه هنرمند، ایده و مفاهیم موجود در ذهن طراح را ارائه دهد و می‌توان به دفعات از موضوعات مختلف برای خلق نقش روی پارچه شال و روسری بهره برد آن هم درحالی‌که امروزه طیف وسیعی از مردم در این زمینه برندپوش هستند و به دنبال طرح‌های خاص، حاضر نیستند از هر فروشگاه یا سایتی، محصول موردنظر خود را خریداری کنند.

او با تأکید بر اینکه لازم است طراحان شال و روسری با ذائقه مخاطبان و نیاز مشتریان آشنا باشند، اذعان داشت: بخشی از این ذائقه به ترندهایی وابسته است که از سوی برندهای بزرگ و تولیدکنندگان جهانی در هرسال معرفی می‌شوند اما در کشور ما به دلیل ازدیاد استفاده از این اقلام پوشیدنی، همواره اغلب جوانان به دنبال خرید محصولاتی هستند که طرح‌های خاص و نقوش ایرانی را در بر می‌گیرند و به سراغ طرح‌های اسلیمی می‌روند.

علی برزی که در نهمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش به‌عنوان نفر نخست بخش شال و روسری برگزیده شده است، بیان کرد: یکی از نقاط عطف این رویداد، مشاوره‌هایی بود که توسط جمعی از کارشناسان ارائه شد و جشنواره را در مقطعی به یک مدرسه برای آموختن تبدیل کرد هرچند که جشنواره، جدای از تمام این مزیت‌ها می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای آشنایی فعالان عرصه مد و لباس با یکدیگر و انتقال تجربیات باشند.

این طراح شال و روسری با اشاره به اینکه از میان پارچه‌های موجود در بازار، پارچه‌های مرغوب ایرانی بهترین گزینه برای شال و روسری هستند اما در زمینه تأمین رنگ برای چاپ‌های دیجیتال با مشکلاتی مواجهیم، تأکید کرد: کیفیت رنگ‌های ایرانی چندان مناسب نیست و ما مجبور هستیم به سراغ رنگ‌های خارجی با قیمت بالا برویم که بر قیمت تمام‌شده محصول نیز اثر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا