معماری

استودیو معماری اوپوس و سیمون ماهیرینگر برنده طراحی موزه علوم فنلاند شد

گروه معماری آرتسیفر: گروه معماری «اوپوس و سیمون ماهیرینگر» در یک مسابقه آزاد برای طراحی موزه و مرکز علمی جدید شهر اُولو، جایزه اول را دریافت کردند. این مسابقه در سال ۲۰۲۲ برگزار شد و برندگان در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳ از بین ۹۵ پیشنهاد انتخاب شدند.

این ساختمان در شهر ساحلی اُولو در مرکز منطقه مایلیتولی و نزدیکی مرکز علمی تیتوما(Tietomaa) واقع شده است. پیشنهاد جدید، مرکز علمی فعلی و امکانات موزه هنر اولو را در خود جای خواهد داد. ساختمان جدید، گسترش نیروگاه تاریخی موجود خواهد بود که به آن اضافه شده تا یک موزه جدید و یک مرکز علمی را تشکیل دهد.

این ساختمان میزبان فضاهای نمایشگاهی، فضاهای رویدادها و همایش‌ها، رستوران، کارگاه و فضاهای اداری برای همه کارکنان و عموم خواهد بود. نقشه جدید، هم نیروگاه موجود و هم قسمت تازه ساخته شده را اشغال خواهد کرد. این طرح که در اطراف ساختمان تاریخی متمرکز شده است، به جای این‌که به عنوان یک بنای تاریخی برجسته شود، تضمین می‌کند که با بافت شهری اطراف ترکیب شود.

بنا جدید بلوک‌های مسکونی موجود در اطراف سایت و نقاط ورودی فعلی به سایت را در نظر می‌گیرد. این پروژه نمایشی از پذیرفتن گذشته در زمان واقعی، پیوند مجدد آن به عنوان بخشی از یک کل جدید و افزودن به لایه‌بندی زندگی روزمره است.

موزه فنلاند

هر دو ساختمان از طریق یک ایوان یا گالری در فضای باز به نیروگاه متصل می‌شود. این ویژگی معماری برای همگام‌سازی دو ساختمان در کل واحد ساخته شده است. یک برج جدید برای لنگر انداختن این دو ساختمان و سهولت تغییر بین دو بنا جدید و قدیمی ساخته خواهد شد که این به بیننده اجازه می‌دهد تا بین ساختمان تاریخی و دو محوطه جدید گردش کند.

چنین الحاقات حجم‌های آجری هستند که شامل فضاهای اصلی نمایشگاهی می‌شوند که با توجه به نیاز برنامه تغییر کنند و به عنوان یک مرکز اجتماعی در قلب شهر، با هدف اتصال گذشته به زمان حال است. نیروگاه موجود نه تنها مورد تحسین قرار می‌گیرد، بلکه به بخشی جدایی‌ناپذیر از کل جدیدی تبدیل می‌شود که روزانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هدف از ساخت این ساختمان یادگیری، رشد و گسترش از طریق احترام به گذشته است. بر طبق برنامه‌ریزی‌ها سازه جدید موزه و مرکز علمی اُولو در تابستان ۲۰۲۶ افتتاح خواهد شد و به پایتخت فرهنگی کشور فنلاند تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا