مد و لباس

بازار باید بتواند تغییر سلیقه مشتری را پیش‌بینی کند | رونق بافتنی‌های شاد با پایان پاندمی کرونا در فصل سرمای امسال

گروه مد و لباس آرتسیفر: یعقوب اسعدی، از فعالان عرصه مد و لباس استان اصفهان و مدیر عامل برند «بته جقه» درباره روند فعالیت‌های خود و همکارانش در این مجموعه و چالش‌های موجود در بازار مد و لباس ایران به آرتسیفر گفت: شرکت ما پس از سال‌ها فعالیت من به اتفاق دوتن از همکارانم در عرصه هنر، سال گذشته موفق به ثبت شد. تمرکز ما بیشتر به حوزه دوخت‌های سنتی، بافت پارچه، بافت با دست و طراحی و ساخت زیورآلات است و در گذر زمان، با آموزش عده‌ای از افراد علاقه‌مند به این بخش‌ها، امروز مجموعه‌ای هستیم که تمام دوخت‌های آن توسط هنرآموزان به انجام می‌رسد و ما بر کیفیت کار نظارت داریم.

او با اشاره به تجهیز ساختن مجموعه خود به دستگاه‌های بافت پارچه و تعدادی بافنده باتجربه، اذعان داشت: در کنار تمامی فعالیت‌هایی که به آنها اشاره شد، موضوع بافت با دست و قلاب بافی را نیز بر اساس ترند سال دنبال می کنیم.

اسعدی در ادامه به مهم‌ترین چالش‌های موجود در حوزه مد و لباس کشور اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکل ما نه ارتباطی به سازمان‌های فرادستی دارد و نه بخش‌های دولتی بلکه مشکل اساسی آن است که بازار ایران، بازاری سنتی است و ما مجموعه‌های فعال همچنان نتوانسته‌ایم بازارمان را شناسایی کنیم در حالی که در صورت انجام برخی مطالعات میدانی، محلی، منطقه‌ای و کشوری و با به دست آوردن اطلاعات آماری کامل در این رابطه، نه تنها مجموعه‌ها به تنهایی بلکه در فرصت‌های مغتنم می‌توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و بازار ایران را بر اساس آنچه توسط تولیدکننده ایرانی ارائه می‌شود به پیش برند.

مدیرعامل مجموعه «بته جقه» تصریح کرد: چالش دیگر آنکه اغلب برندهای ایرانی، برنامه‌ریزی‌های خود را به طور یکساله و برای تولیدات چهارفصل تنظیم می‌کنند و اگر تغییری در سلیقه بازار رخ دهد، نمی‌توانند این مسئله را به خوبی پوشش دهند.

او با تأکید بر اینکه تعهد ما پشتوانه ماست، گفت: مدیریت سلیقه مشتری، یکی از ارکان مدیریت بازار است که البته از بخش‌هایی که دولت به خوبی می‌تواند به آن ورود و از فعالان داخلی حمایت کند، ایجاد فرصت حضور برندهای ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی است که می‌تواند به عنوان یک پیشران، فعال ایرانی را در معرض کسب تجربه‌های لازم از کالکشن‌های متنوع و پیشرو جهانی قرار دهد.

اسعدی در پایان ترندهای جهانی سال ۲۰۲۲ را متأثر از پایان گرفتن پاندمی کرونا در سراسر جهان دانست و گفت: بر این اساس، امسال به ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان، اغلب لباس‌ها به سمت اورسایز با رنگ‌های بسیار شاد چون زرد، آبی، سبز و بنفش رفته و حوزه بافت که جای خلاقیت بسیار دارد، از عرصه‌های محبوب فصل سرماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا