استان‌هامد و لباس

جشنواره مد و لباس دانش آموزی استان مرکزی الگویی برای استان‌های دیگر است

مدیرمکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جشنواره مد و لباس دانش آموزی استان با موفقت برگزار شد و بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر باشد.

«حسین محمودی فر» روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره مد و لباس دانش آموزی استان مرکزی، افزود: جشنواره مد و لباس دانش‌آموزی نشان داد که ایده‌ها و پتانسیل‌های بالایی در استان مرکزی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، خاطر نشان کرد: استفاده از نمادها و فرهنگ‌های ایرانی اسلامی در طراحی لباس‌ها و آثار ارائه شده در نمایشگاه مد و لباس دانش آموزی نشان از توجه ویژه طراحان و تولیدکنندگان پوشاک در این جشنواره داشت که می‌تواند در آینده مد و لباس استان و حتی کشور تاثیرگذار باشد.

محمودی‌فر تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش در تولید لباس‌های ایرانی- اسلامی و اشتغال جوانان که به طور قطع آینده سازان و اداره کنندگان آینده کشور خواهند بود، می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه نمایشگاه مد و لباس دانش‌آموزی در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت شرکت کنندگان از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره بود.

سرگروه طراحی و دوخت هنرستان‌های استان مرکزی نیز گفت: بی تردید مد و پوشش از عناصر مهم فرهنگی است که در موضوع تمدن اسلامی قابل طرح و حائز اهمیت اهمیت است.

«عصمت فرجی» افزود: با توجه به جایگاه مهم مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور و به منظور تشویق و ترغیب هنرجویان رشته طراحی دوخت برای ارائه آثاری نو و خلاقانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اقدام به برگزاری دهمین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی نمود.

وی بیان کرد: در این جشنواره آثاری در زمینه طراحی و دوخت مانتوی اجتماع، مانتوی فرم مدارس و طراحی و دوخت مجموعه چادر نماز و ملزومات جشن تکلیف دختران دریافت شد که همه آثار دارای ویژگی های برجسته‌ای بودند.

سرگروه طراحی و دوخت هنرستان‌های استان مرکزی اظهار کرد: تنوع محصول، خلاقیت و نوآوری، کیفیت و خلاقیت در رنگ و پارچه، توجه به رودوزی های سنتی استان مرکزی و منطبق بودن با پوشش فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله ویژگی‌های آثار هنرجویان در این جشنواره بود.

وی گفت:از بین ۱۱۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۹۲ اثر در بخش مانتوی اجتماع، ۱۸ اثر در بخش فرم مدارس و سه اثر در بخش مجموعه چادر نماز جشن تکلیف به بخش نمایش راه یافتند.

در بخش مانتو اجتماع: ملیکا حسینی اصل، دیانا رفیعی و دینا رفیعی به صورت گروهی رتبه اول، فاطمه کرمی رتبه دوم و مائده داج رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش فرم مدارس: مهشید کمال آبادی و سحر آرش رتبه اول، صبا طلایی رتبه دوم و زینب خانمحمدی رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش چادر جشن تکلیف نیز از فاطمه منتظران به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل شد.

سید شمس الدین موسی کاظم از شهر قم برای ارائه راهکارهای خلاقانه و نوآورانه جهت تشویق به ازدواج آسان، صادق صفری از شهر اراک برای ارائه ایده داستان گوجه‌های گیلاسی و حمایت از بنیان خانواده و سحر ابویسانی از استان شهر نیشابور برای ارائه راهکارهای خلاقانه و نوآورانه جهت تشویق به ازدواج آسان طبق نظر هیأت داوران طرح ملی ایده پردازی و پس از یک هفته بررسی دقیق و کارشناسی لازم عنوان اول اول تا سوم را به دست آوردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا