داستان و رمانشعرفرهنگ و ادبياتكتاب و کتابخوانی

«از روان تا بیان»؛ به دنبال راهی برای بهتر زیستن

کتابی کاربردی که از شما فرد جدیدی با ارتباطات گسترده می‌سازد.

گروه فرهنگ و ادبیات خبرگزاری آرتیسفر معرفی عادی، تخصصی و نقد کتاب را یکی از تکالیف حتمی خود می‌داند. تکلیفی در مسیر توسعۀ فرهنگ کتاب‌خوانی و تحقق نهضت اطلاع‌رسانی. کتاب در کشور ما مهجور نیست لکن هنوز تا نقطۀ مطلوب فاصله داریم. امیدواریم که کتاب‌های معرفی شده در این بخش بتواند امکان انتخاب علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی را بیش‌تر کند و مورد توجه کتاب‌خوان‌ها قرار بگیرد.

   «از روان تا بیان» عنوان کتابی است به قلم محمدحسین اموری که به‌همت نشر کنام در سال ۱۴۰۲ منتشر شده و با زبانی ساده به آموزش مباحث روان‌شناختی و تکنیک‌های ارتباطی می‌پردازد.

   اموری در این کتاب با قلمی نزدیک به محاوره تلاش می‌کند تا مخاطبش را با شگردهای موفق شدن آشنا کند. طرح جلد سادۀ کتاب چنگی به دل نمی‌زند امّا عنوان آن، همان اوّل حرف آخر را می‌زند. نویسنده عنوان اثرش را با یک توضیح روی جلد این‌طور تکمیل کرده است: «کتابی کاربردی که از شما فرد جدیدی با ارتباطات گسترده می‌سازد». از روان تا بیان علاوه بر «آموزش» و «انتقال تجربه»، «تمرین» هم دارد تا خواننده در کنار فراگیری به توانمندی هم برسد. اغلب فصل‌های کتاب در برگیرندۀ خاطرات و تجربۀ زیستۀ نویسنده بوده که با تحلیل و تفسیر او تکمیل می‌شود. از این روش انتقال مفهوم می‌توان به‌عنوان یکی از برگ‌های برندۀ کتاب یاد نمود.

   محمدحسین اموری در جایی از کتابش نوشته: «باید بپذیریم که همیشه ذهن انسان شبیه به یک زمین آماده‌ی کشت، منتظر پاشیده شدن بذره. کافیه کوچکترین سرنخی پیدا کنه تا از کاه کوه بسازه. بدون شک هیچ کدوم از ما قادر به کنترل افکار و احساسات دیگران نیستیم امّا تسلط به رفتار خودمون و ندادن بهانه دست دیگران در اختیار خودمونه. این پیشگیری به مراتب بهتر از درمان و رفع سوء‌تفاهم‌هاست. این وظیفۀ ماست که برای جلوگیری از سوءتفاهم، رفتار سنجیده‌ای در موقعیت‌های مختلف داشته باشیم.»

   بهتر است ناشر صفحه‌بندی و انتخاب فونت کتاب را در چاپ‌های بعدی تغییر بدهد تا مخاطب در حین خوانش، حس و دریافت بهتری داشته باشد.

80

81

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا