فرهنگ و ادبيات

برگزیدگان جایزه کتاب سال معرفی شدند + فیلم

آیین اختتامیه سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت و با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این آیین که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، برگزیدگان و شایستگان تقدیر در گروه‌های «کلیات»، «دین»، «زبان»، «علوم خالص»، «علوم کاربردی»، «هنر»، «ادبیات»، «تاریخ و جغرافیا»، «فلسفه»، «روانشناسی»، «اقتصاد» «علوم سیاسی و حقوق» معرفی و جوایز خود را از دست رئیس جمهور دریافت کردند.

در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۲ هزار و ۶۰۰ اثر چاپ اول بوده که بیشترین آن حدود ۱۲ هزار اثر در قلمرو ادبیات بوده است. از ۵۲ هزار اثر، حدود ۱۲ هزار اثر به مرحله داوری رسیده است. ۵۹۲ داور در ۲ مقطع، آثار را داوری کرده‌اند که نتیجه آن، ورود ۲۵۷ اثر به مرحله دوم شده است و در مرحله دوم ۵۸ اثر شایسته تقدیر و ۱۷ اثر برگزیده و از ۲ شخصیت علمی کتاب، تجلیل شدند.

در این مراسم همچنین، ۵ اثر برتر بیست و نهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال پس از چند مرحله داوری، از میان هزار و ۸۰۰ اثر منتشر شده در دو حوزه مطالعات ایرانی و اسلامی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ معرفی شدند.

در ادامه فیلمی از اهدای جوایز این رویداد فرهنگی را ببینید:

var player = videojs(‘player_521554_15780544’,{ techOrder: [ “html5” , “flash”],poster:”,width:400,height:300});

videojs.addLanguage(‘fa’, {“No compatible source was found for this media.”: “مشاهده ی ویدیو نیاز به پشتیبانی مرورگر از codec h264 یا نصب فلش پلیر دارد.”});

player.one(‘play’, (function(){

$.post(‘/fa/ajax/news/video/15780544’,{},function (data) {});

}));

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جزئیات کامل برگزیدگان این دوره از جایزه کتاب سال متعاقباً منتشر می شود.  آرتسیفر فرهنگی هنری ادبیات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا