مد و لباس

جزئیات نحوه ارائه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی | کتاب سال صنایع دستی رونمایی می‌شود

گروه مد و لباس آرتسیفر: به‌تازگی، مواردی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه صنایع‌دستی به ادارات کل استانی تفویض اختیار شده که ازجمله موارد تفویض‌شده به استان‌ها در حوزه صنایع‌دستی می‌توان به تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد.

در همین راستا، فعالان عرصه صنایع‌دستی ازجمله حوزه‌های مرتبط با مد و لباس می‌توانند با مراجعه به سامانه my.mcth.ir به‌منظور دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند.

متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به این سامانه وارد کارتابلی که برای آن‌ها تعریف شده می‌شوند و می‌توانند نسبت به ثبت تسهیلات موردنیاز خود اقدام کنند.

همچنین قرار است به‌زودی از کتاب سال صنایع‌دستی متشکل از موضوعاتی همچون نام هنرمندان، تولیدکنندگان، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مواردی ازاین‌دست رونمایی شود.

این در حالی است که تاکنون کتا‌ب‌های متعددی در زمینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ازجمله «شناخت صنایع‌دستی ایران و پهنه‌بندی جغرافیایی آن»، « بازشناسی هنرهای سنتی اسلامی»، «شناخت صنایع‌دستی ایران»، «صنایع‌دستی و گردشگری» و «آشنایی با هنرهای سنتی ایران» به چاپ رسیده‌اند اما نکته حائز اهمیت در ارتباط با کتاب سال صنایع‌دستی آن است که پس از رکود چندین ماهه از زمان شیوع ویروس کرونا در فعالیت‌های این بخش، چاپ این کتاب می‌تواند به احیای نام بسیاری از برندها و هنرمندان کمک کرده و نقش بسزایی در زمینه معرفی ظرفیت‌های داخلی در این بخش ایفا کند.

البته موضوع پژوهش و لزوم تعریف ردیف بودجه به این منظور در حوزه صنایع دستی از جمله موضوعات مهمی است که به دفعات در ارتباط با آن صحبت شده و همچنان بخش علمی دانشگاهی از کمبود منبع در این زمینه رنج می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا