تجسمیمجسمه سازی

روایت بهناز محمدهادی از «راگناروک» در گالری همه

بهناز محمدهادی با روایت «راگناروک» در گالری همه گفت: اگر می‌دانستیم چه ارزش‌هایی را تاکنون ریشه‌کن کرده‌ایم احتمالاً انگیزه بیشتری برای حفاظت از آنچه هنوز باقی مانده است داشتیم.

به گزارش آرتسیفر و به نقل از هنر آنلاین :نمایشگاه آثار بهناز محمدهادی با عنوان «راگناروک» در گالری همه برپاست. محمدهادی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: در این مجموعه ۱۷ مجسمه و یک اینستالیشن ارائه و همه آثار با فایبرگلاس و فلز ساخته شده‌اند.

محمدهادی ادامه داد: این آثار درباره ارزش‌های انسانی و ارزش‌های در حال انقراض هستند. کینه‌ورزی افسارگسیخته‌ای در میان انسان‌ها پدید آمده که به میان خانواده‌ها نیز راه یافته است و هرچه نیکی است به فراموشی سپرده شده است. اگر می‌دانستیم چه ارزش‌هایی را تاکنون ریشه‌کن کرده‌ایم احتمالاً انگیزه بیشتری برای حفاظت از آنچه هنوز باقی است می‌داشتیم.

محمدهادی افزود: بسیاری از افراد این ارزش‌ها را فراموش کردند در حالی که خودشان باعث این انقراض هستند. روایت «راگناروک» حکایت انسان‌هایی است که مرگی را مدام به دوش می‌کشند و در عادت ادامه می‌دهند، غافل از آنکه خود باعث پایان جهان هستند.

این هنرمند ادامه داد: برای نشان دادن این مسأله از مین جنگی استفاده کرده‌ام و ارزش‌های انسانی را به شکل مین ساختم که بگویم هر لحظه ممکن است از بین بروند و بر روی ارزش‌هایی که هنوز پابرجا هستند تأثیر بگذارند. ارزش‌ها را با نماد‌های آشنایی مثل قلب، مغز، کلمات و… نشان دادم که برای مخاطب آشنا است و می‌تواند منظور واقعی من را متوجه شود.

او با بیان اینکه المان مغز در کار‌های قبلی‌اش هم وجود داشته است و در این مجموعه مغز‌ها روی مین قرار گرفته‌اند، افزود: مغز‌ها از جنس برنج هستند و رنگ طلایی درخشان آن‌ها آدم‌ها را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود بیننده به آن‌ها فکر کند.

محمدهادی ادامه داد: بخشی از نمایشگاه به اینستالیشن می‌ن‌هایی اختصاص دارد که سفید هستند. آن‌ها نشانه ارزش‌هایی هستند که هنوز به مرحله انقراض نرسیده‌اند ولی ممکن است تحت‌الشعاع بقیه ارزش‌هایی قرار بگیرند که در حال از بین رفتن هستند. در این بخش از نمک استفاده کردم زیرا این ماده برای ما حس سم‌زدایی، آرامش و صلح دارد. متوجه شدم که برای مخاطبان هم این حس وجود داشت و مدت زیادی در این بخش توقف می‌کردند.

نمایشگاه راگناروک تا ۱ آذرماه در گالری همه به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به زعفرانیه، شماره ۲۸۸۰. گالری شماره ۲ برپاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا