تئاتر

شاه‌آبادی: سمفونی کارون بیانگر اقتدار ملی در ساخت سد کارون است

به گزارش آرتسیفر، شامگاه روز جمعه ۱۶ تیر ماه، سمفونی بزرگ «کارون» با اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی و خوانندگی سالار عقیلی برای نخستین بار در تالار وحدت و در حضور معاون هنری وزیر ارشاد و جمعی از هنر دوستان اجرا شد.

شاه آبادی پس از پایان این اجرا گفت: تولید سمفونی هایی که بتوانند نماینده اتفاقات بزرگ ملی در کشور باشند، یکی از تکالیف و وظایف ماست. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور هنری تصریح کرد: در رابطه با اتفاقات بزرگی که به نوعی با اقتدار و عرق ملی ما سر و کار دارد و نماینده توان و بیانگر ظرفیت های بزرگ کشور ماست، اتفاقات مختلفی در کشور رخ می دهد. آن چیزی که می تواند این اقدامات را ماندگار کند و در قد و قامت خودش برای کسانی که حتی با آن رشته تخصصی آشنایی ندارند، ایجاد آشنایی کند، ساز و کار هنر است. وی همچنین افزود: در کشور اتفاقات بزرگی مانند دستیابی به انرژی هسته ای، احداث سد کارون و بسیاری اتفاقات بزرگ دیگر می افتد. توضیح این اتفاق برای متخصصین بیانگر این است که حجم و تراز آن کار چیست. اما شاید درک آن اتفاق برای افرادی که با آن رشته تخصصی آشنایی ندارند، امکان پذیر نباشد. شاه آبادی خاطرنشان ساخت: کمتر کسی است که امروز بتواند ظرفیت سد کارون و توانایی های تخصصی آن را بشناسد، مگر اینکه در این رشته تخصص داشته باشد. به تأیید اهل فن جایگاه این مجموعه سدها به نسبت پروژه های مشابه در سطح جهان، جایگاه والا و ممتازی است.

تنها هنر است که می تواند این والایی و این جایگاه را به کسانی که در این رشته تخصصی اطلاعاتی ندارند، منتقل کند. وی عنوان کرد: بنابراین امروز زبان موسیقی به یاری سد کارون آمد تا به مردمی که موسیقی را می شناسند و از اجرای موسیقی حس و حالی خاص را دریافت می کنند، اقتدار ملت ما و عظمت یک پروژه بزرگ را نشان دهد. شاه آبادی درباره کیفیت اجرای سمفونی بزرگ کارون نیز ابراز کرد: به نظرم اجرای بسیار خوبی بود. قطعات سمفونیک و به لحاظ تخصصی بسیار خوب و زیبا بودند و اجرای نوازندگان، گروه کر و خوانندگی در حد مطلوبی بود. به نوعی که حس و هیجانی را که موسیقی به مخاطب منتقل می کند، توانست شأن حرکت بزرگ ملی کشور ما به نام سد کارون را به مردم نشان دهد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور هنری درباره امکان تولید آثار موسیقیایی مشابه گفت: در طول دو سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه سمفونی افتاده و اضافه بر کارهایی که در سنوات قبل انجام شده بود، کارهای بزرگ دیگری صورت گرفته است، مانند سمفونی «غدیر»، سمفونی «نوروز»، هنرمندان عرصه موسیقی برای پاسداشت مقام ولایت، سمفونی «بصیرت» را به نحو مطلوبی تولید و اجرا کردند و امسال سمفونی «خلیج فارس» را

نیز داشتیم. وی در پایان تأکید کرد: قطعا اگر کارهایی را در این تراز ببینیم و متولیان امور همکاری کنند، همانطور که در سمفونی کارون وزارت محترم نیرو پای کار آمد، ما برای خودمان فرض می دانیم که با زبان هنر نماینده پیشرفتهای کشورمان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا