تئاتر

شب وسک به تالار رودکی می‌آید

احسان تارخ مدیر ارکستر “نیلپر” در گفت و گو با خبرنگار موسیقی آرتسیفر گفت: ارکستر بزرگ “نیلپر” برای اولین‌بار آثار آهنگساز معاصر لتونی؛ ” پِطِریس وَسک” را با نظارت مستقیم این هنرمند در ایران اجرا می‌کند.

احسان تارخ مدیر ارکستر بزرگ گفت: ارکستر نیلپر از یک سال پیش درصدد است تا با جمع آوری نت ها و پارتیتورهای آثار با ناشر آثار وَسک در ارتباط بوده، کلیه حقوق کپی‌رایت پرداخت شد و از این هنرمند جهت حضور در این برنامه دعوت به عمل آمد اما موفق نشدیم این هنرمند را به ایران بیاوریم چرا که فشردگی کارهای ایشان به حدی بود که این امکان فراهم نبود.

این نوازنده سازهای کوبه ای در ادامه خاطر نشان کرد: ارکستر «نیلپر» همواره سعی داشته با برنامه‌ریزی فشرده و دقیق و بهره‌گیری از تیم اجرایی و پشتیبانی خبره، ازنوازندگان با تجربه، جوان و مستعد همکاری بگیرد تا خود را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کند. وی افزود: تمرینات ارکستر جهت آماده‌سازی این برنامه تنها در بازه زمانی سه هفته برنامه‌ریزی شد و این حاکی از خواست ارکستر برای نزدیک تر شدن به استانداردهای مطلوب بود که به خوبی با این برنامه ریزی دقیق برایمان میسر و مقدور شد.آموزشگاه موسیقی «نوای

امین» به عنوان دفتر ارکستر«نیلپر» تمامی امور مربوط به قراردادها، نشست‌ها و تمرینات ارکستر راهماهنگ کرده است. وی در پایان گفت: قطعات Double bass Sonata, Epifania,Cantabile, Meditation, Musica Dolorosa از این موزیسین به هنرمندی دوستانی همچون امیر باورچی (کنسرت مایستر و سولیست ویلن ) و فرشید پاتی نیان (سولیست کنترباس)، اجرا می‌شود.

نوازندگان این ارکستر را ویلن (مهدی جوان بخت، یاسمن کشاورزی، صبا ندایی، امین مجدم زاده، آذین نصرتی، آرمین قضاتی، سجادبهروز، نوشین معتمدی، فرمهربیگلو، محمدعلی قریبی، شیما گشتایی) ویلن آلتو(عادل پورصمدی، صبا صفوی، نیلوفر هادی سهی، سهراب جلایی) ویلنسل( ماکان‌ خوئی نژاد، علی آقاجانی، گلسانا شناسایی) وکنترباس (فرشید پاتی‌نیان،هادی اسماعیلی) تشکیل می‌دهند.

این اجرا طی روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه و ۱ شهریورماه ساعت ۲۰ درتالار رودکی تهران برگزار می‌شود. و بلیت آن ازطریق سامانه اینترنتی سی گذر به آدرس اینترنتی www.sigozar.com صورت می‌گیرد.

پایان پیام/۴۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا