فرهنگ و ادبيات

علی میرصادقی در کتاب جدیدش به جنگ روانشناسی زرد می‌رود

آرتسیفر – روانشناسی زرد اغلب با راه‌حل‌های کپسولی و سریعی که برای حل مشکلات پیچیده ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود و به همین علت، افرادی که به دنبال حل سریع مشکلات خود هستند از این نوع روانشناسی استقبال می‌کنند.

اما چنین روش‌ها و راه‌حل‌هایی عموما از حمایت روانشناسان و جوامع علمی و دانشگاهی برخوردار نیستند چراکه آن‌ها معتقدند برای رفع چنین مشکلاتی به درمان‌های عملی و پایه‌های علمی محکم‌تری نیاز است.

میرصادقی در کتاب جدید خود به نام «ش‌کو!؟ ه» علناً به جنگ روانشناسی زرد رفت و پیش‌بینی کرد، پس از انتشار این کتاب مورد هجمه این دسته از روانشناسان یا به گفته خودش، “روانشناس‌نماها” قرار بگیرد.

او می‌گوید توصیه‌های سخیف، بی‌اساس و سودمحوری که در فضای مجازی و صفحات اینستاگرام به نام توصیه‌های روانشناسی به خورد مردم داده می‌شود ،هیچ نسبتی با اخلاقیات و علم روانشناسی ندارند.

کتاب «ش‌کو!؟ ه» در شش فصل و بر اساس نظریه شکوفاییِ «مارتین سلیگمن» رئیس سابق انجمن روانشناسی آمریکا نوشته شده است.

سلیگمن معتقد است مهمترین نیاز انسان برای رسیدن به رضایت، شکوفا کردن استعداد‌هایی است که خداوند در وجود او قرار داده و میرصادقی هم بر اساس این نظریه، موفقیت واقعی را شکوفا شدن فرد می‌داند.

به گفته او، خیلی از کتاب‌های روانشناسی، موفقیت را به‌جای شکوفایی تعریف می‌کنند؛در حالیکه شکوفایی یک اتفاق چندبعدی است که موفقیت تنها یکی از زیرمجموعه‌های آن است.

نقطه قوت و مزیت کتاب «ش‌کو!؟ ه» نسبت به سایر کتب روانشناسی، متناسب‌سازی آن با فرهنگ و زندگی مردم ایران است. میرصادقی در هر فصل این کتاب، راه‌های رسیدن به شکوفایی را با محوریت یک شخصیت ایرانی برای خواننده بازگو می‌کند.

قرار است،کتاب «ش‌کو!؟ ه» پنجشنبه ۵ اسفند رونمایی شود، ولی تا امروز که چند روز بیشتر به رونمایی آن باقی نمانده، در اتفاقی نادر، چاپ اول، دوم، سوم و چهارم آن به طور کامل پیش‌فروش شده است

انتهای پیام/ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا