سينما و تئاتر

غریب‌پور: معافیت مالیاتی هنرمندان در این شرایط یک «باید» است | ابتدا کسب و کار پررونق هنری ایجاد کنید، بعد مالیات بگیرید

گروه تئاتر آرتسیفر: بهروز غریب‌پور هنرمند تئاتر در گفت‌وگو با آرتسیفر درباره افزودن بند حذف معافیت مالیاتی هنرمندان به لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس و اقدام وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفت: طبیعتاً اقدام وزارت فرهنگ بسیار ارزشمند است چرا که جامعه هنری به ویژه تئاتر و تئاتر عروسکی در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، فضایی مناسب برای فعالیت نداشته و شخصی هم مقصر آن نیست.

او در ادامه افزود: هر چند این امکان وجود داشت جایگزین‌هایی چون تله‌تئاتر و نمایش تلویزیونی برای این نوع فعالیت‌ها وجود داشته باشد. باید با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماشاخانه مجازی دایر و راه‌اندازی شود تا آثار نمایشی آنلاین به نمایش درآید و اگر مبلغی به عنوان مالیات از دستمزد هنرمندان حذف شد، دلیل آن کسب و کار پررونق این قشر باشد. وقتی کسب و کار هنرمندان رونق ندارد واضح است که پرداخت مالیات بی‌معنی است و بر این اساس به اعتقاد من باید هنرمندان در این شرایط از پرداخت مالیات معاف باشند.

این هنرمند باسابقه تئاتر عروسکی در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رایزنی باسایر نهادها همچون رسانه‌ها و پلتفرم‌ها و صدا و سیما که در تولید محتوا و برنامه‌های تصویری دست دارند، کوشش کند کسب و کار هنرمندان رونق گیرد.

او در پایان تصریح کرد: من با دادن مالیات موافقم به شرط آنکه دولت هم مابه‌ازای آن در برابر ایجاد کسب و کار مسئولیت‌پذیر باشد و به منظور ایجاد کسب و کار پررونق برای هنرمندان تمهیداتی در نظر بگیرد و از قِبل آن مالیات دریافت کند. ابتدا باید به تولید در جامعه کمک شود تا ثمرات آن به شرایط زندگی عمومی تسری یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا