تئاتر

قره‌باغی: خواننده کافه‌ و بازار نیستم

اسفندیار قره‌باغی اپراخوان معروف و خواننده کشورمان درباره سفارشی خواندن به خبرنگار آرتسیفر گفت: من برای این که یک خواننده خوب شوم سالیان سال زحمت کشیده‌ام و به هر قیمتی و به راحتی حاضر نیستم این صدای تربیت شده را خرج کنم.

این خواننده اپرا که قطعه “مرگ بر اسراییل” را آماده انتشار دارد؛ در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی این ایراد وارد است که بازار موسیقی پر از موسیقی مبتذل و کافه-بازاری است. رسالت من به عنوان یک خواننده ایجاب می‌کند تا صدایم را از هر طریقی که شده به گوش مردم نرسانم و با تمام وجودم سفارشی خواندن را به کافه-بازاری خواندن ترجیح می‌دهم.

این مدرس موسیقی افزود: خواننده ای که به صدایش ایمان داشته باشد و بر مبنای اعتقادات خود بخواند، می تواند به ماندگاری بیندیشد.کسی که با اعتقاد بخواند ماندگار می شود و من جز ماندگاری به چیز دیگری نمی اندیشم.

قطعه حماسی “مرگ بر اسراییل” با صدای وی نیز مانند قطعه معروف “آمریکا،آمریکا” از این پس در میان مردم ایران زمزمه خواهد شد. این مدرس آواز که تاکنون خواننده‌های بسیاری را به جامعه موسیقی تحویل داده است، قطعه دیگری تحت عنوان “تراکتور” که آهنگ تیم فوتبال تراکتور تبریز است را با همراهی ارکستر بزرگ صدا و سیما ضبط کرده و به همشمهری های خود که طرفداران تیم محبوبشان هستند، تقدیم کرده است.

پایان پیام/۴۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا