تئاترسينما و تئاترسینما

«هملت پشت کوهی» خاطرات قدیمی ما را زنده می‌کند

ابراهیم پشت کوهی، کارگردان این نمایش گفت:جرقه نوشتن اتفاقی بوده و این اثر بین خواب و بیداری نوشته شده است. «هملت پشت کوهی» پر از دغدغه و مسئله‌های دهه شصت است که ترجیم دادیم آن مشکلات را فراموش کنیم.

به گفته پشت کوهی، این نمایش در ژانر خانوادگی در نود دقیقه و در فرم ناتورالیستی روایت می‌شود که برای خود کارگردان هم تجربه‌ای تازه است. «هملت پشت کوهی» فقط در مضمون با هملت شکسپیر شباهت دارد وگرنه یک اثر اورجینال است و اقتباسی نیست.

این کارگردان تئاتر از استقبال فراوان این نمایش در استان هرمزگان گفت طوری که برخی از تماشاگران این کار را چند بار تماشا کردند و تلاشش این است که بعد از اجرا در تهران در سراسر کشور اجرا شود.

کارگردان نمایش«هملت پشت کوهی» گفت: این نمایش به یک نوستالژی مشترک می‌پردازد و متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ انگار زندگی خودشان را در این نمایش می‌بینند و برای نسل دهه ۷۰ یادآور خاطرات خانه مادربزرگ است. بسیاری از افراد گفتند شخصیت‌های این نمایش را در خانواده و فامیل دارند. حتی برخی کارکنان تئاتر شهر با دیدن صحنه این نمایش اذعان داشتند که این همان خانه کودکی‌های ماست.

نمایش«دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به نویسندگی شهرام رحیمیان و کارگردانی هادی مرزبان نیز که  از هفتم فروردین ماه  اجرای خود را در  تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده طی هفته جاری ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۹۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر است.   آرتسیفر فرهنگی هنری سینما و تئاتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا