مد و لباس

پرچمداران لباس‌های خاص در تاریخ سیاست و مد | لباس‌های ابریشمی از مارتا واشنگتن تا فرانسیس کلیولند

گروه مد و لباس آرتسیفر: گاهی لباس‌ها حتی روی مانکن‌ها می‌توانند حس حضور فیزیکی افراد را القا کنند و این ویژگی کمک می‌کند حتی با دورترین شخصیت‌های تاریخ هم احساس نزدیکی کنیم.

در این میان، لباس شخصیت‌های بانوان در عرصه‌های سیاسی همواره موردتوجه عکاسان قرار داشته و موزه‌های بسیاری نیز شهرت خود را به لطف همین لباس‌ها به دست آورده‌اند. برخی اوقات این لباس‌ها تصویری از آن‌ها در محافل رسمی را تداعی می‌کند و گاه نشانه‌ای از سبک زندگی آن‌ها در کاخ‌های مجللشان است.

در این مطلب با فهرستی از لباس‌‌های موزه‌ای بانوان سیاست‌مدار در سده‌های اخیر آشنا شوید.

1

لباس ابریشمی مارتا واشنگتن

مارتا واشنگتن این لباس تافته ابریشمی را در اوایل دهه ۱۷۸۰میلادی می‌پوشید. ابریشم با طرحی از گل، پروانه و برخی دیگر از حشرات نقاشی شده است.

2

لباس ابریشمی سارا پولک

سارا پولک برای نخستین بار در اواخر دهه ۱۸۴۰ میلادی این لباس ابریشمی براق به رنگ آبی روشن را پوشید که با طرحی از گیاه پوانستیا بافته شده بود. این لباس شب، برای خواهرزاده او در ۱۸۸۰ تعمیر و دوباره استفاده شد.

3

لباس پذیرایی لوسی هیز

لوسی هیز این لباس مجلسی طلایی و ساتن کرم را در پذیرایی سال نو کاخ سفید در سال ۱۸۸۰ پوشید. این لباس را خانم M. A. Connelly یک خیاط نیویورکی دوخته ‌بود.

4

لباس ابریشمی دالی مدیسون

این پیراهن ساتن دالی مدیسون با گل، پروانه، سنجاقک و ققنوس گلدوزی شده است. این نوع رودوزی برگرفته از سبک متداول پوشش بانوان در اواخر دهه ۱۸۱۰ است.

5

لباس ابریشمی مری لینکلن

مری لینکلن این لباس دوتکه ابریشمی را در سال ۱۸۶۱ به تن کرد که بالاتنه آن یک نیم‌تنه شب بود. طرح راه‌راه سیاه و گل‌های بنفش در ابریشم بافته‌شده است.

6

لباس شب فرانسیس کلیولند

فرانسیس کلیولند این لباس شب ابریشمی را با لبه‌های توری و تزئینات مشکی ساتن در دوره دوم دولت همسرش به تن کرد. آن را لوتی بارتون خیاط اهل بالتیمور دوخته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا