فرهنگ و ادبيات

پیشنهاد قائم مقام شورای عالی قرآن برای حضور افراد زیر ۳۵ سال در این مجموعه

آرتسیفر – شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی (شورای علی قرآن) در جلسه ۵۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۶ اصلاح شرایط و نحوه انتخاب و فعالیت صاحب‌نظران حقیقی امور قرآنی عضو شورا را تصویب و جایگزین ماده ۱۲ آیین‌نامه شورا و مصوبه جلسه قبلی خود کرد. 

در شرایط اختصاصی شورای توسعه فرهنگ قرآن چهار شرط زیر لحاظ شده بود:

۱ – تخصص ممتاز در یکی از حوزه‌های آموزشی و پژوهشی تبلیغی ترویجی و مدیریتی امور قرآنی۲ – حداقل ۱۰ سال سابقه مفید در فعالیت‌های قرآنی۳ – حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا معادل آن۴ – داشتن حداقل ۳۵ سال سن.

اما بند ۴ از شرایط اختصاصی داوطلبان شورای توسعه فرهنگی قرآنی، اعتراض برخی را هم در پی داشته است.

سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن، درباره شرط اختصاصی داوطلبان عضو حقیقی شورای توسعه فرهنگی قرآن می گوید: افرادی که این حداقل سنی را پیشنهاد دادند، هدفشان اطمینان از پختگی و دانش کافی داوطلبان حضور در شورای توسعه بوده است. من هم در کمیته تدوین آیین نامه انتخاب صاحب نظران مردمی بوده ام، اما ظاهراً این کف سنی را دوستان دبیرخانه با توجه به نظرات فعالان قرآنی، پیشنهاد دادند.

وی گفت: در دو جلسه قبل، ریاست شورا توسعه فرهنگی قرآن پیشنهاد و تاکید کرد که حتما یک تا دو نفر از منتخبان از افراد کم سن و سال تر باشند. به هرحال می‌توان برای افرادی که سنشان کمتر از ۳۵ سال است، برای حضور در شورای عالی توسعه فرهنگی قرآن یکی دو شرط جبرانی گذاشت. به عنوان مثال بگوییم این افراد به شرط داشتن تحصیلات در حد دکترا و یا معادل حوزوی آن  یا باسابقه ۱۵ سال فعالیت موثرقرآنی می توانند به عنوان صاحب نظر قرآنی در شورای توسعه انتخاب شوند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا