فرهنگ و ادبيات

کانون نویسندگان «بانوی فرهنگ» ۵ ساله شد

آرتسیفر – نشست خبری گردهمایی بانوان نویسنده در «جشن تولد ۵ سالگی همایش بانوی فرهنگ» که چهارم اسفند ساعت ۱۵ در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، با حضور سارا عرفانی (نویسنده) در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

بنا به گفته سارا عرفانی کانون بانوی فرهنگ یک انجمن ادبی است که هدفش تربیت نویسنده برای خلق آثار خوب در حوزه ادبیات داستانی است.

او می گوید سعی می‌کنیم فضایی با وجود محدودیت‌هایی که مادران و زنان دارند با تشکیل کلاس‌های مجازی فراهم شود یا اینکه فضایی برای کودکان فراهم کنیم تا پاتوق و سرپناهی برای خانم‌هایی باشد که می‌خواهند نویسنده شود.

کانون بانوی فرهنگ فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرد و الان با همکاری حوزه هنری فعالیت های خود را ادامه می‌دهد.

امیرزاده از مدیران کانون بانوی فرهنگ هم در این نشست خبری گفت: تلاش ما این است چه نویسندگان زن چه مرد، درباره زنان بنویسند. هدف ما این است، در عین اینکه زن در جامعه فعالیت می‌کند، ظرافت او ضعف دیده نشود.

بنا به گفته عرفانی سی نفر عضو کانون بانوی فرهنگ هستند و هر سال به بهانه جشن تولد کانون، دور هم جمع می‌شویم و کارهایمان را بررسی می‌کنیم. در جشن چهار سالگی نگاه به گذشته بود و درباره کهن الگو‌های زن در شاهنامه کارگاه بررسی گذاشتیم.

امسال هم دو کارگاه مجازی دو روز قبل از جشن برگزار می‌شود؛ صبح چهارشنبه (چهارم اسفند) هم جلسه نقد و بررسی آثار لکر ژوبرت در حوزه هنری است. در تمام برنامه‌های بانوی فرهنگ به فرم و محتوا توجه شده است.

کانون بانوی فرهنگ هر سال عضوگیری می‌کند. امسال هم همزمان با جشن کانون بانوی فرهنگ فراخوان عضو گیری منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا