سينما و تئاتر

گلایه مرزبان از مجلس درباره معافیت مالیاتی هنرمندان | چرا کسی خیل عظیم بیکاران عرصه هنر را نمی‌بیند؟

گروه تئاتر آرتسیفرهادی مرزبان هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با آرتسیفر درباره افزودن بند حذف معافیت مالیاتی هنرمندان به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس گفت: این اقدام بیشتر به تنگ‌نظری دوستان نسبت به هنر و هنرمند بازمی‌گردد. آقایان نگاه عمیقی به قاطبه هنرمندان ندارند و فکر می‌کنند آن‌ها از جای دیگری آمده و پول‌های هنگفت به جیب می‌زنند.

او در ادامه افزود: هنرمندان در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در حالی که بسیاری حقوق‌های ۳۰ و ۴۰ میلیونی دریافت می‌کردند و غالباً از ترس کرونا در خانه مانده بودند، دچار بیکاری عظیمی شدند و برخی از آن‌ها مجبور بودند برای گذران معیشت روزانه با جان و سلامتی خود بازی کنند چراکه شغل هنرمند به رسمیت شناخته نمی‌شود و آن‌ها امکان استفاده از بیمه بیکاری و دیگر تسهیلات شغلی را ندارند.

این کارگردان تئاتر همچنین عنوان کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس خیل عظیم هنرمندانی را که در تمام این مدت با مشقت گذران زندگی کردند ندیدند و چند نفری را دیدند که درآمدهای بالا داشتند. هر چند درآمد این تعداد انشگت‌شمار نیز حقشان است چرا که هنر، استعدادی خدادادی است و آن‌ها هم از این استعداد استفاده می‌کنند اما اکثر هنرمندان با وضعیت بسیار بد روزگار می‌گذرانند.

او افزود: بازیگری را سراغ دارم که از کرج برای تمرین به تهران می‌آمد در حالی که کرایه رفتن و برگشتن این مسیر را نداشت. هنرمندان با سیلی صورت خود را سرخ نگاه می‌دارند و هیچگاه عجز و التماس و خواهش و تمنا نمی‌کنند.

مرزبان در پایان گفت: آقایان مجلس، پول‌های کلان بسیاری در این کشور جابه‌جا می‌شود، چرا شما به اندک درآمد فلان هنرمند که جان خود را در این راه گذاشته است، چشم دارید؟ دست خوش…  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا