داستان و رمانشعرفرهنگ و ادبياتكتاب و کتابخوانی

حکایت دوست از زبان سیدمهدی شجاعی+فیلم

فرازی از کتاب «جز حگایت دوست» سوم حماسه سجادیه با بیان نویسنده کتاب ببینید و بشنوید.

گروه ادبیات خبرگزاری آرتیسفر- کتاب «جز حکایت دوست»، به قلم سید مهدی شجاعی سومین مجلد از مجموعۀ  حماسه سجادیه، مشتمل بر چهل فصل است و همچون دو مجلد پیشین به واکاوی، روایت و تحلیل وقایع تاریخی دوران حیات پر برکت امام چهارم شیعیان، حضرت علی ابن الحسین ابن علی علیهم‌السلام و سیره آن امام می پردازد.

آنچه درباره این مجموعه خواندنی بشدت جلب توجه می کند سهل و ممتنع بودن کار نویسنده است.

سید مهدی شجاعی کوشیده است با وفاداری تمام به نص صریح تاریخ، روایتی دیگر از زندگی و سیره امام سجاد در دسترس مخاطبان قرار دهد، روایتی که در عین بیانی روان و شیوا به بسیاری از ابهامات تاریخی پیرامون آن امام و دوران حیات ایشان پاسخ می دهد.بر کسی پوشیده نیست که به فاصله کوتاهی پس از واقعه کربلا فجایعی در بلاد اسلام رخ داد که ننگ و رسوایی آن برگهای تاریخ را سیاه کرد. ولی اینکه این فجایع چرا و چگونه به وقوع پیوستند به آسیب شناسی جدی و تحلیل اندیشمندانه احتیاج دارد و اینجاست که اهمیت کار شجاعی مشخص میشود.وی در این مجموعه تنها راوی صرف تاریخ نیست. داستان گوی صرف هم نیست، بلکه تلاش می‌کند در قالب روایت داستانی که تماما مستند به مستندات تاریخی معتبر است، پرده از رازهایی بردارد که دانستن آنها برای صاحبان خرد لازم و ضروری است.

سید مهدی شجاعی کوشیده است با وفاداری تمام به نص صریح تاریخ، روایتی دیگر از زندگی و سیره امام سجاد در دسترس مخاطبان قرار دهد، روایتی که در عین بیانی روان و شیوا به بسیاری از ابهامات تاریخی پیرامون آن امام و دوران حیات ایشان پاسخ می دهد.

فرازی از کتاب سوم حماسه سجادیه را که نشر نیستان هنر با عنوان “جز حکایت دوست “منتشر کرده است با بیان نویسنده کتاب ببینید و بشنوید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا