فرهنگی هنریمیراث و گردشگری

ارائه مشاوره رایگان به بانوان کارآفرین در حوزه صنایع دستی

آرتسیفر- فرزانه سلیمانی دبیر انجمن ملی زنان کارآفرین، بیان کرد که این انجمن فعالیت خود را از سال ۹۲ در حوزه کارآفرینی فرهنگ و هنر و در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شروع کرده و در ارائه چند همایش و مطالعات با بخش میراث فرهنگی همکاری داشته است؛ اما متاسفانه از زمان شیوع کرونا فعالیت ما محدود شده است.

اختیارات محدود مشاور امور زنان در وزارت میراث فرهنگی

سلیمانی از مشکلات دیگر در این حوزه را تغییر پی در پی مدیریت‌ها و در نتیجه، به هم ریختن ساختار و برنامه‌ها بیان کرد. وی بیان کرد که متاسفانه مشاور امور زنان در وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، هیچگاه هویت و جایگاه جدی نداشته است و صرفاً یکی از کارمندان این سازمان را برای این کار انتخاب کرده و به او تفویض اختیار نمیکنند.همچنین سازمان‌های مردم نهاد به خصوص در حوزه بانوان جایگاه جدی ندارند و هر بار در تشکیل هر کارگروه به بن بست خورده است.

در حوزه کارآفرینی و حوزه کسب و کار، میتوانستیم فعالیت‌هایی پژوهشی و آموزشی را در جهت ترویج و توسعه کارآفرینی به صورت جدی با سازمان انجام دهیم. اما متاسفانه این موضوع جدی گرفته نشده است، چرا که ساختار کار آفرینی و آموزش در این حوزه ندارند.

ارائه مشاوره رایگان در حوزه آموزش کسب و کار به بانوان

سلیمانی درباره ارائه خدمات رایگان به بانوان کارآفرین، برگزاری جلسات نشست مشاوره‌ای در جهت ارتقا توانمندسازی و توان افزایی آنان بیان کرد.

وی از جمله فعالیت‌های این انجمن، سفر‌های استانی قبل از شیوع کرونا و ارائه بسته‌های مختلف آگاه سازی مانند آگاهی سازی در بحث جامعه بین المللی و فضای مجازی بیان کرد. چرا که یکی از مشکلات کارآفرینان، عدم آگاهی از حوزه کاری خود است و فکر می‌کنند که باید بر اساس تجربه، کار خود را پیش ببرند.

وی تاکید کرد که این انجمن، به بانوان کارآفرین مشاوره رایگان ارائه داده تا زمانی که به مرحله آموزش کوتاه مدت و بلند مدت برسد. رویکرد این انجمن بازرگانی نبوده و جنبه مشاوره محتوایی دارد. بار‌ها و بار‌ها انجام نده‌های دیگر و ما، به نفع موضوع بازارچه فراهم کرده تا اتصال هنرمندان به سرمایه‌گذاران صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا